Toshiba biedt zakenreiziger extra beveiligingsopties

Breda, 25 oktober 2018 – Vanaf nu voorziet Toshiba mobiele oplossingen van extra beveiligingsopties voor bijvoorbeeld zakenreizigers die op het vliegveld door controle checks moeten. De notebooks bevatten multi-factor authenticatie, een zogeheten Trusted Platform Module en de in eigen fabriek ontwikkelde BIOS. Met deze extra beveiligingsfuncties zijn opgeslagen gegevens niet langer toegankelijk voor pottenkijkers. Zo ook niet voor medepassagiers of douanebeambten op vliegvelden.

“Computertoegang via een wachtwoord is niet langer toereikend voor optimale beveiliging. Daarom kiest Toshiba voor aanvullende biometriebeveiliging,” zegt Ronald Ravel, Country Manager van Toshiba Client Solutions in de Benelux.

De multi-factor authenticatie bevat gezichtsherkenning en een vingerafdrukscanner. Daarmee wordt voorkomen dat betrouwbare gegevens in handen komen van derden bij verlies of diefstal of het meekijken op een vliegveld of andere openbare plekken.

De Trusted Platform Module (TPM) zorgt voor betere encryptie en veilige aanmeldopties. Daarnaast zijn zowel de BIOS als de hardware ontwikkeld door Toshiba, wat het beveiligingsrisico van bemoeienis door derden wegneemt.

Deze extra beveiligingsopties zijn beschikbaar op de nieuwste Toshiba Portégé X30T-E apparatuur. Dit is een tablet met de functionaliteit van een laptop door de optionele internet- en videopoorten, het toetsenbord(dock) en de accu waarmee je bijvoorbeeld op een lange vlucht eenvoudig kan doorwerken omdat de oplader minimaal 15 uur meegaat. De buurman of -vrouw in het vliegtuig kan niet met de laptopgebruiker meekijken dankzij de nieuwe privacy screens waarmee het beeldscherm alleen af te lezen is als je recht voor de computer zit. Het Portégé X30T-E toestel is eveneens uitgerust met een sleuf voor een Kensington-slot in de Keyboard Dock. Met deze extra veiligheidsmaatregel worden toetsenbord en tablet eenvoudig aan het apparaat vergrendeld.

Over Toshiba Clients Solutions

Toshiba technologie en laptops zetten al meer dan dertig jaar de standaard op het vlak van innovatie, kwaliteit en betrouwbaarheid. Nu het meerderheidsbelang in handen is van Sharp Corporation, zet Toshiba Client Solutions Co. Ltd deze traditie voort waarbij onze klanten en partners vertrouwen op onze grote waarde en dienstverlening die bijdragen aan hun doelstellingen.

Het laatste nieuws, persberichten, beeldmateriaal en mediacontacten is beschikbaar op http://www.toshiba.be/press/.

Connect online

Ga naar http://www.toshiba.be/ voor de meest recente productinformatie en lees onze blogs voor aanvullende informatie op Toshibytes. Of via sociale media op LinkedIn en Twitter.

NOOT VOOR DE REDACTIE:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onderstaande contactpersonen:

Tel. +31 (0)76 - 5438712

Jan Pote
jan.pote@gmail.com

Indien u niet langer persberichten wenst te ontvangen, stuur dan een e-mail aan info@communicationforce.com.
Gepubliceerd: 25 okt 2018